ROK SZKOLNY 2024/2025
Uczniowie klasy VI podczas lekcji techniki w ramach programu Laboratoria Przyszłości, poszli z nauczycielem do pracowni druku 3D, aby skorzystać z drukarki zakupionej z projektu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie uczyli się także projektowania 3D. Druk 3D stanowi jedną z nowinek cieszących się rosnącą popularnością. Projekty druku mogą być tworzone w zespołach, jak również indywidualnie, a ich poziom trudności bez problemu można dostosować do grupy wiekowej, zaczynając od projektowania pojedynczych przedmiotów. Sprzęt zapewnia atrakcyjny, angażujący przekaz wiedzy, uczy projektowania 3D, przyczynia się do rozwoju kreatywności i umiejętności technicznych. Wdraża uczniów do obsługi nowoczesnych urządzeń i korzystania z niezbędnego oprogramowania. Tym razem wybór elementu był prosty, gdyż przed nami Dzoeń Walentynkowy. Uczniowie obserwowali pracę drukarki oraz postępujący w niej wydruk serduszek.
Justyna Wajda
ROK SZKOLNY 2023/2024
W ramach programu Laboratoria Przyszłości, w dniu 11 grudnia, podczas piątkowych zajęć opiekuńczo-wychowawczych dzieci opuściły świetlicę szkolną i powędrowały do pracowni na spotkanie z drukarką 3D. Wybór elementu padł na ozdoby choinkowe, gdyż mamy czas przedświąteczny. Mali obserwatorzy śledzili proces wydruku przez ponad dwie godziny, oczywiście bawiąc się w między czasie.
Justyna Wajda
W ramach projektu „ Laboratoria przyszłości” uczniowie klasy V w miesiącu styczniu podczas lekcji techniki rozpoczęli pierwsze zajęcia krawieckie. Uczniowie poznali zasady BHP obowiązujące w szkolnej pracowni, aby bezpiecznie korzystać z urządzeń. Zapoznali się również z budową maszyny do szycia i jej obsługą. Uczniowie poznali podstawy szycia maszyną, szyjąc ściereczkę kuchenną. Wszystkie czynności uczniowie wykonywali z wyraźną przyjemnością i ogromnym zaangażowaniem.
Justyna Wajda
Uczniowie klasy VI podczas lekcji techniki korzystali z maszyny do szycia zakupionej w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie szyli woreczki na termoforki dla owadów, które mieli wykorzystać w ramach kolejnego projektu „Łąka kwietna”. Termoforki w późniejszym czasie zostaną wypełnione oczyszczonymi i dobrze wysuszonymi pestkami z wiśni.
Justyna Wajda
Uczniowie klasy V podczas lekcji techniki robili tortillę z warzywami i owocami, wykorzystując opiekacze oraz kuchenkę elektryczną, zakupione w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie miło spędzili czas rozmawiając wspólnie z nauczycielem o zdrowym odżywianiu i nawykach żywieniowych ważnych dla dorastającej młodzieży.
Justyna Wajda
ROK SZKOLNY 2022/2023

W ramach projektu „ Laboratoria przyszłości” nasza szkoła otrzymała wsparcie na zakup wyposażenia salki gastronomicznej. Nowoczesny sprzęt pozwala uczniom rozwijać swoje zainteresowania. W miesiącu wrześniu klasa 6 na lekcji techniki uczyła się jak przygotować zdrowe i kolorowe tortille.
Galeria Foto
W ramach projektu „ Laboratoria przyszłości” uczniowie klasy V w miesiącu październiku rozpoczęli pierwsze zajęcia krawieckie. Uczniowie poznali zasady BHP obowiązujące w szkolnej pracowni, by spędzać w niej czas bezpiecznie. Zapoznali się również z wyposażeniem sali oraz poznali budowę maszyny do szycia i jej obsługę. Uczniowie poznali podstawy szycia ręcznego i podstawowe ściegi.
W miesiącu listopadzie na zajęciach lekcji techniki uczniowie zapoznali się z działaniem drukarki 3D. Pierwszym wydrukom towarzyszyły niemałe emocje. Skorzystaliśmy z gotowych modeli breloczków.
Grudzień rozpoczęliśmy pracowicie. Nasi najmłodsi – uczniowie klasy I szkoły podstawowej podjęli dziś pierwsze próby fotografowania. W ramach zajęć na świetlicy mogli udokumentować przy pomocy aparatu fotograficznego swoje prace konstrukcyjne z klocków Lego. Wykorzystując zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” pomoce- oświetlenie Softbox, statyw, aparat fotograficzny uczniowie mogli sfotografować skonstruowane przez siebie przedmioty. Zabawa światłem oraz różne perspektywy z których można było spojrzeć i utrwalić w pamięci aparatu obraz konstrukcji, dostarczyły dzieciom wiele radości i zaspokajały ciekawość.
Radosław Sworszt
W miesiącu lutym dzieci z IV grupy przedszkolnej odwiedziły pracownię druku 3D. Dzieci zapoznały się z wyglądem drukarki oraz jej pracą. Miały okazję zobaczyć jak drukarka wykonuje druk 3D.
Justyna Wajda
W miesiącu marcu w naszej szkole odbyła się Akcja Międzynarodowy Dzień Kolorów. W akcji brali udział uczniowie klas I – VIII. Uczniowie poszczególnych klas ubrali się w wylosowany przez siebie kolor. Aby uwiecznić ten dzień, każda klasa została sfotografowana, a w tym celu wykorzystaliśmy właśnie aparat fotograficzny zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.
Damian Żyszkiewicz
W ramach projektu „Laboratoria przyszłości” uczniowie klasy 3 korzystali z nowego międzyprzedmiotowego rozwiązania LEGO® Education SPIKE™ Essential dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych do nauki przedmiotów STEAM, składającego się z zestawu klocków z szeroką gamą elementów LEGO® i inteligentnego sprzętu, a także intuicyjnej aplikacji SPIKE. LEGO® Education SPIKE™ Essential to rozwiązanie, które angażuje uczniów w praktyczne badanie koncepcji STEAM, jednocześnie przyczyniając się do umiejętności czytania i pisania, matematyki i rozwoju społeczno-emocjonalnego. W czasie zajęć uczniowie tworzyli atrakcyjne, interaktywne modele, łącząc inteligentny koncentrator, silniki, matrycę świetlną i czujnik koloru – aby ożywić koncepcje STEAM, wykorzystywali codzienne motywy, powiązane minifigurki o różnych osobowościach i znane elementy konstrukcyjne LEGO®, aby rozwiązywać problemy poprzez opowiadanie historii.
Ewa Demków
W miesiącu maju odbyły się zajęcia kulinarne w ramach lekcji techniki w klasie VI. Uczniowie robili ciasto na naleśniki pod okiem nauczycieli – pani Justyny Wajdy oraz pana Radosława Sworszta. Uczniowie przynieśli produkty do przygotowania ciasta oraz ulubione dodatki do dekoracji, natomiast sprzęt do przygotowania i smażenia naleśników wykorzystano z projektu LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI.
Zajęcia przyniosły dzieciom ogromną frajdę.
Justyna Wajda
Radosław Sworszt
Wykorzystanie technologii druku 3D w szkole zwiększa praktyczne umiejętności ucznia w procesie projektowania, zainteresowanie naukami ścisłymi oraz rozumienie przestrzeni trójwymiarowej. Praca w programach graficznych i modelowanie 3D to rozwój myślenia przestrzennego, udział w procesie tworzenia.
W miesiącu czerwcu uczniowie klasy V poznali możliwości oprogramowania Skriware służącego do modelowania przestrzennego, czyli 3D Playground. Samodzielnie tworzyli modele wykorzystując swoje kreatywne myślenie. Dzięki udziałowi w zajęciach uczniowie zdobywają umiejętności z zakresu wymiarowania i modelowania przestrzennego.
Justyna Wajda